woensdag 1 oktober 2014

Meeloper

Mindfullness...het modewoord van 2014.

Zweverig, geitewollensokkenverhaal, en toch....

Toch was er iets dat me nieuwsgierig maakte. Al een hele poos.
Ik deed er niks mee, want hee, ik ben geen geitenwollensokkenfiguur, toch?

Tot ik in een wachtkamer het blad Flow magazine zag liggen.
Helemaal leuk! Leuke plaatjes, design, weetjes en weer dat woord: mindfull...

Nu moet je weten dat dat vaak het geval is: my mind is heel vaak, heel full...
Maar laten ze dat nu ff niet bedoelen... En eigenlijk ook weer wel.

Lekker warrig weer, maar mijn punt komt eraan!

Mindfullness zoals ik het begrijp is alles bewust beleven. Emoties, mijn sterkste punt( mijn neus groeit..), gebeurtenissen, eigenlijk heel kort gezegd: het leven.

Inmiddels heb ik me er wat dieper ingestort. En ik kom tot de conclusie dat het wel degelijk iets voor mij is. Niet alles, maar dat kan ook niet.
Maar het helpt me wel.

Boosheid is er, maar verdwijnt als sneeuw voor de zon als ik me er even op focus en het gewoon toelaat. Maar ik weet ook dat ik het weer los kan laten.
Moeten is een woord uit het verleden. Ik moet niks, maar mag vanalles.
Of dat nou zo mindfull is....maar het helpt me wel.
En zo zijn er nog wel meer punten die mij vele eye openers bezorgen.

Je duikt wat dieper in jezelf. Niet altijd even mooi, maar man oh man, je leert er zoveel van.
Ik voel me relaxed, heb meer geduld, met hier en daar een uitschieter. De ergste stress is weg, met ook hier en daar een uitschieter, dat kan ook bijna niet anders met dat leven hier in huis

Loslaten is een codewoord en dat heb ik de afgelopen weken ook gedaan.
Daar krijg je zoveel moois voor terug.
Iets met een deur dicht doen en ergens anders een raam dat opengaat...

En zo heb ik dus ook geleerd dat ik een doodordinaire meeloper ben met een doodgewoon geitenwollensokkenfiguren - insteek.

Ik hou d'r van!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten